söndag 14 oktober 2012

Språkresa i Provence 2012

l'Hôtel de Ville

Frankrikeresan i år satt långt inne.
Jag vågade inte riktigt efter att jag hade varit ganska dålig under hela våren och försommaren.
Men i juli bokade jag iallafall.
Som vanligt åkte jag iväg i slutet av september.
Jag har provat lite olika tider och kommit på att den här tiden på året passar mig bäst.
Det här var åttonde året på rad som jag åkte till Aix-en-Provence.
Synd att behöva bryta en fungerande trend.
Jag trivs ju så bra hos 'min' madame.
God mat varje dag till middag.
Lagom avstånd till skolan, en 30 minuters morgonpromenad.

I år var det inte lika fint väder som det brukar vara.
Första veckan väldigt ostabilt.
Fick nog lite-av-varje-väder.
Jag får skylla på vädret att jag blev förkyld vecka två.
Men då var faktiskt vädret betydligt bättre.

Nu är jag hemma igen och går på franskakurs.
Synd att tappa bort det man lärt sig.
Nu får jag helt enkelt längta och se fram till nästa års resa.

Tillbaka i Aix
Första skoldagen
Shoppingens tålamod
Matprat med solnedgång
Stort utbud
På outforskad väg
Smakrika konstverk
I en klosterträdgård
På bio
Pavillion de Vendôme
Lördagsmarknad
En kaffe på stan
Busväder
Lunch på Bistro Latin
En söndag i Aix
En annan Caesar
I Cezannes fotspår
Biltvätt
Äkta vara
Ambulansfärd
Småjävlar på stan
Sista skoldagen
Hem från Aix

Hörnet Cours Mirabeau och Rue Laroque

Place Seraphin Gilly

Place des Quatre Dauphins

Rue Portalis

L'Atelier Cézanne

Terrain des Peintres

Surdegsbröd på marknaden

Pavillon Vendôme

Solnedgång



Inga kommentarer: