söndag 30 september 2012

En söndag i Aix


Det händer ju inte så mycket i Aix på en söndag.
Nästan alla affärer är stängda.
Och dom som har öppet stänger redan vid halv ett.
Hittade en marknad som jag inte visste om.
Den är precis nedanför Madames hus.
Jag brukar normalt inte vara i Aix på söndagar.
De gångerna jag inte varit med på en utflykt har jag brukat åka till Marseille.
Men med det trista vädret som var idag hade jag inte lust med det hellre.
Det fick bli Aix idag.
Ingen stress bara strosa runt och se om jag kunde hitta några nya gator att upptäcka.
Bjuder på några av dagens observationer.

Det första jag upptäckte var att busstationen håller på att byggas om.
Det var några vakter vid dom vanliga avgångsställena för att informera.

Det blir nog fint när det är klart.

En gammal rostig port på en gata jag inte varit tidigare.


En ganska öde gata. En gammal mur med vegetation.
 
En okänd växt, mycket vacker, läcker färg.
Bra att veta om jag skulle skaffa mig hund och ta med den hit.
Så här kan man också bo.
Drottning Astrids Aveny.

Kul skorsten.
Jag tycker väl inte att det är dom allra roligaste balkongerna. Fängelsekänsla.
Ett museumsbesök passade ju perfekt en sån här dag. Tyska impresionister. Med stundentkortet var det gratis.

Inga kommentarer: