måndag 24 september 2012

Matprat med solnedgång

Solnedgång.
Igen!
Ja, jag vet att det är tjatigt.
Men jag kan ju inte vara här i två veckor utan att nämna detta fantastiska spektakel åtminstone en gång.
Det kan till och med bli fler.
Varje kväll ser jag den från mitt rum.

Sen ska jag nämna maten.
Det kan kanske bli fler gånger också.
Madame är en Cordon Bleu.
Ett uttryck man använder för någon som är duktig på att laga mat.
Dagens middag kan ju bli ett exempel.
Första rätten en endive fylld med skinka och sedan gratinerad med bechamelsås.
Sedan tre olika sallader.
En varm sallad med aubergin, tomat, rödlök, gula russin och olivolja.
En annan kall med vitlök, paprika och nåt mer med olivolja.
En grönsallad som tyvär innehöll ruccola, men det är ju inte hennes fel att jag inte äter det.
Sedan hade hon gjort en paj med päron och ost, låter konstigt men var jättegott.
Vi avslutade med päron som var stekta med socker så det blev karamelliserat och till det en syrlig färskost.
Om jag är mätt?
Ja jättemätt
Som jag nämnt tidigare, det här är ingen hälsoresa.
Bara njuta och må gott ett tag.
ViktVäktarna får vänta lite till.
  

Inga kommentarer: