onsdag 26 september 2012

På outforskad väg

Idag såg det verkligen ut som det skulle regna.
Det var tjocka mörka moln överallt.
Kvav och tung luft.
För tredje gången bar jag med mig regnjackan.
Men jag fick inte användning för den idag hellre, trots varningar om busväder.

Efter dagens lunch på salladsbar tog vi en promenad.
Och vi hamnade i Parc Jourdan.

Här spelar gubbarna Petanque hela dagarna.
De flesta pensionärer men även en och annan yngre person.
Dom är så trevliga.
Kommer fram och pratar lite och frågar var vi kommer ifrån.
Den här delen av parken har jag varit i förut men inte gått vidare som vi gjorde idag.
En liten grön lunga mitt i stan.

Den här busken är faktiskt ett granatäppelträd.

Med mogna granatäpplen.

Det blev en lång promenad idag.
Efter parken var jag på en shoppingrunda.
Provade kläder i endast en butik, sen var jag genomsvettig.
Just det här vädret är jättejobbigt, varmt och fuktigt.

Men i morgon lär det nog bli anorlunda.
För i kväll har det nämligen vräkt ner och det är en helt annan luft som kommer in nu.
Nästan så jag fryser.
Men skönt.
Det har spåtts betydligt bättre väder från imorgon.
En aning kyligare men soligt.
  

Inga kommentarer: