tisdag 25 september 2012

Stort utbud


Första vanliga skoldagen.
Från och med nu blir det förmiddagslektioner och lediga eftermiddagar.
Promenerade som vanligt till skolan tillsammans med E.
Idag tisdag och på torsdag är det marknad.
Köper alltid ett par bananer som jag har på rasten.
Imorgon måste jag köpa dom på Monoprix.

Efter skolan idag åt vi lunch på restaurant.
Känner till en liten pärla som inte syns från gatan.
Brukar äta där ett par gånger medan jag är här.
En tjej i klassen följde också med, hon kommer från Brasilien.

Sedan vandrade jag runt lite och hamnade på en affär inte så längt hemmifrån.
Och här kan man köpa på sig allt man behöver till kvällsmyset.
Allt från biffen och en flaska rött till fisken och en flaska vitt.
Allt i samma shoppingkorg.
Man behöver bara köa en gång.
Vilket är att föredra med tanke på det jag skrev om igår.
Tog bilden i smyg.
Har fotat öppet nån gång men då kom det en vakt och undrade vem jag var och varför jag fotograferade.

Madame kom sent hem idag så det blev middag lite senare än vanligt.
Så nu sitter jag här med en proppfull mage och måste återhämta mig lite innan det blir dags för sängen.
Läxorna blev avklarade innan middan.
Tack för det, för jag tror inte jag skulle orka med att koncentrera mig just nu.
  

Inga kommentarer: