söndag 23 september 2012

Tillbaka i Aix



Åttonde gången jag är här.
Åkte med Lufthansa i år med mellanlandning på den supertista flygplatsen i Frankfurt.
När jag kom till Marseille slog värmen emot.
Men en ganska fuktig och kvav luft.
Bussen till Aix går ju bara en gång i halvtimmen och jag missade en för att jag fick stå i toakön på flyplatsen.
Bara en ofraish damtoilett.
Fick ta nästa buss.
Var hos Madame vid halv åtta.
Möttes med stora kramen och ett gäng franska pussar.
Vi åt middag och babblade om vad som hänt sen sist.
Sen skulle jag skriva lite i bloggen och lägga in en bild.
Men jag vet inte vad som hänt med den här gamla PC'n.
Det går bara inte.
Det har ju aldrig varit nåt problem tidigare.
Så det får bli fotofria inlägg.
Kanske jag kan få in nån bild om jag testar skolans datorer.
Har precis hälsat på den andra hyresgästen.
Hon kom lite senare.
En tyska som är här i Aix för första gången.
Jag får guida henne till skolan imorgon.
Det har spåtts regn och dåligt väder hela veckan.
Hoppas inte det blir för illa.
Jag är faktiskt ganska bortskämd med fint väder när jag varit här.
Dom gånger det regnat de sju tidigare åren kan jag räkna på en hand.
 

Inga kommentarer: