söndag 14 oktober 2012

Hem från Aix


När jag bokade resan valde jag en avgång som inte var i ottan.
Planet skulle gå strax efter ett med Lufthansa och mellanlandning i München.
Jag var ute i god tid som vanligt.
Med erfarenhet av hur lång tid det kan ta på flygplatsen i Marseille tog jag inga chanser.
Ingen kö i incheckningen.
Kom fram direkt och checkades in.
Ingen övervikt.
Den här gången hade jag packat exakt.
Skaffade mig en bagagevåg i somras och den var värt sitt pris.
När jag trodde väskan var full hade jag fortfarande sex ytterligare kg att gå på.
Tur för mig annars hade jag nog inte fått med allt.
Och så slapp jag ha en rygga som vägde max.

Som sagt gick det fort.
Typiskt.
Nu hade jag nästan två och en halv timme att spendera på en av Europas tristaste flygplatser.
Något positivt hade iallafall skett.
Istället för automater för kaffe och mackor hade man öppnat ett kafé.
Där kunde man köpa det nödvändigaste om man blev hungrig eller törstig.

Som vanligt är tyska flygbolag effektiva.
Vi kom iväg precis när vi skulle.
Transiten i Tyskland gick smidigt.
Jag hade 45 minuter på mig
Det var ganska långt att gå, men jag kom fram precis när man började boarda planet till Stockholm.

Från det planet tog mark i Stockholm till jag var hemma i min lägenhet tog det en och en halv timme.
Väskan kom nästan direkt.
Flygbussen gick på en gång.
Och jag hann precis med min T-bana från St Eriksplan.
Måste vara rekord.

Fransk obegriplig skyltning. Här är gate 5. Var man ska gå för att komma till gate 27-28 är en gåta.


Inga kommentarer: