måndag 29 september 2014

Första skoldagen


Nu har jag klarat av första dagen i skolan.
Jag är så förvånad.
Har inte varit här på två år men franskan flyter på bättre än nånsin.
Jag fattar ingenting.
Vi blev i alla fall testade skriftligt och muntligt.
Jag hamnade i en mycket bra klass.
Fem karlar och tre brudar.
Ovanligt med så många män.
En islänning, en tysk, en engekskman, en schweizare och en svensk.
Förutom mig är det en schweiziska och en kanadensiska.
Och läraren som vi hade idag, en riktig pudding.
Många unga tjejer kommer nog att falla för honom.
Vi i klassen verkar ha de samma problemen i inlärningen så vi kanske får öva på detta.
Efter skolan blev det som vanligt en promenad.
Det har skett en del ändringar sedan sist jag var här.


Döm om min förvåning när jag fick syn på den här affären.
Nästan som butiken i NYC.
Nu är jag ju i Frankrike och dom är normalt inte så pigga på det amerikanska.
Men här har man köpt hela konceptet.
Office de Tourisme som låg på samma plats sist jag var här har flyttats på andra sidan Le Rotonde
(se första bilden)

Bjuder här på en del bilder som jag tog på min vandringsrunda idag.


En kul skulptur. 
Den heter översatt 'morgonsimning'.


Det alldeles nya musikkonservatoriet


Place Des Quatre Dauphins


Hotel de Ville (Rådhuset)







Inga kommentarer: