tisdag 30 september 2014

Regnig dag


Vi vaknade till regn i morse.
Det var faktiskt ganska väntat.
Men efter alla år jag varit här har det inte varit många regndagar totalt.
Jag tror jag kan räkna dom på en hand.
Men jag har inte tagit med mig någonting för att skydda mig mot regnet.
Det finns dock ett paraply på rummet som någon vänlig själ lämnat kvar.
Jag förstod varför när jag behövde använda det i morse.
Jag spänner upp paraplyet och efter ett litet tag rasar det ihop.
Så fick jag hålla på många gånger innan jag var framme i skolan.
Det regnade hela förmidagen.
Men när skolan slutade var regnet förbi.
Jag tog en riktigt lång promenad.
Åt en varm baguette till lunch.
Och hamnade så småningom på ett lite lyxigare konditori med de vackraste bakelserna.


Det var inte så lätt att välja.


Det blev till slut den här.

Promenerade ett tag till efter denna kaloribomben.
Kom upp i över 10 km totalt idag.
Väl tillbaka på mitt rum började jag forska lite på hemläxan vi fick till på torsdagen.
Vi alternerar nämligen alltid mellan två lärare.
Idag hade vi en trevlig tjej och imorgon har vi 'puddingen' igen.
Läxan ja, den går ut på att hitta en bra karikatyr som vi ska förklara och diskutera om.
På fredag ska jag dessutom ha min presentation.
Skönt att ha det gjort innan helgen så man kan koppla av.
Har precis proppat i mig en tre-rätters middag.
Hur låter det här?
Pumpasoppa.
Panerad ankbröst med ratatouille. 
Fruktsallad.
Man lider ingen nöd här inte.
Å så har det börjat regna igen.
Hoppas det tar slut innan vi vaknar imorgon.
Det är i alla fall inte kallt.

Dagens bilder.


Inga kommentarer: