fredag 3 oktober 2014

En dag i skolan


Idag var en sån där dag då ingenting fungerar.
Tog en bild i morse, på väg till skolan, som jag hade tänkt lägga på FB.
Men det var helt omöjligt att bli uppkopplad på skolans wi-fi idag.
Försökte flera gånger, men det gick inte.
Så irriterande.

Sedan skulle vi ha lektion med JF.
Han frågade vem som skulle ha sin presentation idag, och det var ju jag.
Efter pausen sa han, och det brukar vara det vanliga.
Vi spelade ett spel tillsammans hela klassen och det var kul.
Det blev mycket konversation av det.
Paus.
Så skulle vi ha lite gramatik och annat.
Vi pratade bio och filmer.
Vid tolv kom JF på att han hade glömt presentationen.
Jag trodde då att det var dags men han fortsatte prata film och bio och vi fick en arbetsuppgift som vi skulle göra två och två.
När fem minuter återstod av lektionen frågade jag hur det blev med min presentation.
Då hade han glömt det igen.
Där hade jag suttit och oroat mig och peppat upp mig och inte hade jag kunnat koncentrera mig den sista timmen hellre.
Så det blev helt enkelt ingenting av det hela.
Han är i alla fall inte lika duktig som han är snygg.
Men nu börjar hann tappa lite när han är så totalt vimsig, glömsk och ostrukturerad.
Man blir bara irriterad och det är det fler i klassen som tycker.
Som tur är delas undervisningen upp på två lärare.
På måndag har vi Monia igen och då får vi väl vara två som gör var sin presentation.
Det är lite mer ordning på henne.

Dagens bild som jag tänkte bjuda på i morse.

Inga kommentarer: