lördag 4 oktober 2014

På marknad i Aix


Lördag och marknadsdags.
Man får vara uppe tidigt om man ska hinna med.
Dom stänger redan vid halv ett.
Angående vädret var det inget man kunde klaga på.
Alla som kunde krypa och gå var på benen.
Det blir ibland lite trångt mellan stånden.
Och man kan köpa allt från trosor till kantareller.

Gränsaksstånden är de läckraste och vackraste.
Tänk att kunna få handla dessa fantastiskt färska fina matvaror.
Något kanske jag skulle kunna handla, men det väger och tar plats.
Lokala produkter för det mesta.
Ostar och bröd och korvar.
Fisk och skaldjur.
Oliver och kryddor och honung.
Och blommor i massor.

Själv köpte jag på mig en del saker, men ingen mat.
Några ska bli julklappar och presenter.
Något ska jag väl behålla själv också.
Jag tror nog att resväskan redan är ganska full.

Dagens marknadsbilder, det var svårt att välja ut några.

Inga kommentarer: