onsdag 8 oktober 2014

Vieille Charité i Marseille



Tog en tur till Marseille igen efter skolan.
Jag hann inte med att gå i de gamla delarna när jag var där i söndags.


Vieille Charité ligger högt upp och det är många trappor att gå.
Det var dessutom väldigt varmt idag.

 

Upp, upp upp


Den här delen av Marseille är väldigt gammal och så charmig.


Mycket konst och konstverk.
Det här kommer jag ihåg från senast jag var här.
Men det har utökats.


Det här kaféet har jag fikat på förut.
Bar des 13 cions.
Den förekommer i en film som heter Borsaliono med bland andra Alain Delon och Jean-Paul Belmondo.
Tog även en café-au-lait idag med den godaste kakan jag ätit på länge.
Det satt några killar ett par bord längre bort och rökte hasch.
Här verkar det inte vara några problem att göra detta helt öppet.


Nouvelle Cathedrale De La Major

Dagens bild.
Notre Dame de La Garde ovanför Vieux Port







Inga kommentarer: